måndag 28 november 2011

Blåsigt värre

Ja, då var det åter igen dags för lite blåsväder. Den här gången var det inte så illa som tidigare, men full tillräckligt. Det skulle blåsa som värst vid 18 tiden vilket det också gjorde, men sen började det att lugna ner sig. Vid 19:30 så tyckte jag att hästarna kunde gå ut igen, då hade de varit inne ca 4 timmar och torkat och ätit lite hö. På nattet tilltog blåsten ordentligt och ett stort trä precis jämte vindskyddet och stallet blåste ner. Tidigare på dan hade också en stor enebuske blåst omkull i vår hage. Det var ju tur att hästarna var ute trots allt. Hade jag haft de inne så hade de rivit stallet i panik när det stora trädet gick ner. Men det är så typiskt att det alltid ska hända nåt när jag inte är istallet då jag brukar vara där. Idag var det första gången på flera måndaer som jag inte morgonfodrade då Tryggväs ägare erbjöd sig att göra det. Lustigt, jag ska bara inte frångå dagliga rutiner helt enkelt :) Tydligen har det gått bra med hästarna, har som sagt inte varit ute där än, så jag får hoppas att svärfar och Tryggväs ägare har kollat de noga. Förstårligt kanske så blev det inga utomhusaktiviteter igår, passade på istället att gosa och "grooma" hästarna lite, sen fixade jag Ektas framhovar. Jag var lite mör i kroppen efter dikes grävningen och hästmassagen så jag orkade inte ta bakhovarna med, ska försöka ta de idag, förutsatt att jag får in de i stallet. Med tanke på nattens händelser så vet man inte riktigt om de vågar sig in igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar