söndag 8 januari 2012

Äntligen :)

Idag fick vi ett underbart vinterväder. Lite snö, sol och vindstilla, kan man önska sig mer?! :) Äntligen fick jag och kusarna leka lite. Tyvärr fick vi inte hålla på så länge då ett kallas kom i vägen, men bättre det än inget. Ekta var lite spänd först när vi lämnade hagen. Jag gjorde bort mig då jag körde bara lite friendly game bara när jag skulle ta henne och sen gick vi bara. Jag kom dock på mitt misstag när vi var utanför hagen och då gick vi lite fram och tillbaka, till och från flocken  tills hon kändes OK. Sen gjorde vi lite stick to me från zon 3 och det gick jätte bra. Sen var vi i corallen och hon var verkligen på lek humör. Vi försökte göra lite åtta runt koner, men hon var bara busig :) Touch it var det inga problem med, hon började bita och leka med sakerna direkt, sen körde vi lite squeez mellan mig och staketet och över en bom vilket gick jätte bra, men så plötsligt började hon göra en åtta själv över bommen, så då fick det vara det :) Sen var det tyvärr dags för mig att gå in och fira svärfar. Så typiskt, precis när jag skulle släppa in Ekta, då kom Chevalen och ville vara med, och han blev så besviken när jag inte tog honom. Efter fikat så visste jag att han kommer inte vilja vara med mig och mycket riktigt. Han är så tydlig, när jag kom ut och ropade på honom, så gick han bara åt andra hållet. Så vi lekte bara i hagen och körde lite catching game. I och med att jag hade grimma med mig hela tiden så ville han inte stanna hos mig då han trodde att jag skulle fånga honom. Men efter massor av friendly och godis så vågade han stanna och gosa med mig. Det var skönt att kunna visa honom att jag inte alls tänkte fånga honom fast jag hade grimma med mig. Nu hoppas jag på fortsatt bra väder, så vi kan fortsätta med våra lekar.

1 kommentar:

  1. Härligt! Tips till ekta, mer sideways! Oavsett om hon är LB eller RB så skadar det inte. Sideways med kon under magen, bom i zon 1 eller zon 5 ?

    Kram Joanna

    SvaraRadera