lördag 4 februari 2012

Olyckor kommer alltid tre

Glömde visst bort att olyckor kommer alltid tre och trodde inte att mera elände kunde inträffa, men vad jag bedrog mig. Igår när jag kom till stallet hittade jag Cheval mega halt på ett bakben. Han ogärna stödde och gick på benet och när han skulle vända sig så hoppade han bokstavligen på 3 ben. Visserligen är han livrädd för allt som KAN göra ont och har han bara lite ont så håller han på att dö. Det gör att när något sånt inträffar så blir det då väldigt svårt att bedöma hur ont och hur allvarligt det verkligen är. Det räckte att jag tittade på bakbenet på avstånd så stod han och skakade och så fort jag försökte ta och känna så lyfte han på benet så han höll på att ramla då han samtidigt skakade så mycket. Ganska omgående såg jag att han hade ett litet sår strax under patellan som var ca 3-4 cm långt och ca 1,5 cm brett. Inget var tjockt eller svullet och inget annat än blod hade runnit, inte heller något feber hade han. Efter lite övertalan med godis och kel så fick jag tvätta rent såret och såg att det var inte djupt alls, bara något litet på mitten. Såg lite ut som ett litet stick sår. Rådfrågade dock veterinären då han betedde sig som om benet var brutet, men vi skulle avvakta till idag. Idag rörde han sig bättre och gick på benet och såret såg ok ut, det var dock lite svullet runt om som man kan se nedan.
Nu hoppas jag verkligen att det inte är något annat en ett sticksår eller en spark. Jag orkar inte med mera bekymmer nu. Under de sista 3 veckorna
har jag fått avliva en katt, den andra katten fick operera bort 2 tänder och
detta med Chevalen. Vill inte mer nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar