lördag 3 mars 2012

Bra att ha listan!

Kom på idag att jag måste dela med mig även av alla bra produkter som jag har hittat genom åren. För att det finns faktiskt jättemycket bra hästprodukter ute på marknaden, ibland marknadsför de dock lite dåligt kan jag tycka. Jag vill heller inte att ni ska tro att jag hatar alla prylar som finns till häst, därför kontrar jag nu med att starta en Bra att ha listan. Här kommer jag att lägga in alla de produkter som jag själv har testat och tycker är bra. En dag hoppas jag att kunna öppna en egen butik med alla braiga prylar :)

Här kommer den första produkten och det är ingen nyhet för någon, men jag tycker ändå att den är värd att publicera här.


SWEDE CLAY

Produktbeskrivning
Kylande benlera för häst.
Användningsområde
Används efter hårda arbeten samt vid den dagliga skötseln av tävlingshästens ben.


Information
  • Fungerar som en värmeväxlare genom att dra åt sig värme ur hästens ben och avge den till luften utanför. Därigenom tränger kylan allt längre in och ger en djupverkande effektiv avkylning.
  • Används och rekommenderas av topptränare och veterinärer.
  • Innehåller inga dopingsubstanser.
  • Packad i plasthinkar med tätslutande lock.
  • Utförlig bruksanvisning finns på hinken.
  • Färdig att använda, lätt att stryka på. 
Bruksanvisning
Snabb avkylning: Stryk på ett tjock lager direkt på det aktuella stället. Skall sitta på tills leran är helt torr. Kan därefter borstas eller tvättas av om så önskas. Ramlar i annat fall bort av sig själv.

Långsam avkylning: Lägg papper utanpå leran och bandagera. På så sätt får man först en kylande effekt(men inte lika effektiv som enbart leran), sedan en värmande. Den pappersinpackade leran blir som ett stallbandage.
Texten och bilden är hämtad från  www.eclipsebiofarmab.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar