måndag 28 maj 2012

Det går framåt...

...eller? Igår red jag på Ekta barbacka igen :) Den här gången faktiskt lite längre stund också. Först lekte jag med henne online lite med paden på för att se som vanligt om hon hade några andra tankar om det hela, men det var inga problem där. Sen övade vi på att hon skulle komma intil pallen så att jag kunde sitta upp på henne. Det gick ganska bra för att vara första gången, så efter att ha hängt på henne lite så satt jag upp. Jag känner mig dock inte helt trygg än på henne barbacka jag tror hela tiden att hon rätt som det är ska börja leka och busa med mig på och med tanke på hur hon gör när jag leker med henne online så vill jag inte göra det när jag sitter på :) Fast jag vet att det är bara min hjärna som spökar :)

Sen var det Chevalens tur och eftersom tiden som vanligt springer ifrån en så red jag bara ut med han, barbacka :) Det blev en jätte kort bit då han var ganska okoncentrerad eftersom de andra hästarna sprang i hagen, men det blev en bit i alla fall :)

Nu har också hästarna gått ihop med sommmarhästarna i lite drygt en vecka och det går hur bra som helst, det märks stor skillnad mot förra året. I år var de sams redan dagen därpå  och Ekta har gått och brunstat i en vecka, men det var slut med det idag, så nu får lille "Wille" passa sig :) Hästarna har också blivit badade och verkade, fast det där med att bli blött fattar de fortfarande inte vitsen med. Efter badet så fixade Chevalen genast till med lerinpackning, så det var så meningsfullt med att bada honom.

Idag lekte jag bara med Ekta igen. Tanken var att bara ta de online och planen var att kanske få göra lite circling, kanske lite sideways över en bom, kanske backa över en bom, kanske köra åttan i trav. Det blev lite circling, sen blåste det lite vilket gjorde att det skvette lite grus på bommen vilket gav ifrån sig ett ovanligt ljud, vilket innebär livsfaa, vilket lika med panik, vilket resulterade i en massa falling leaf som lugnade nerr henne ganska snabbt. Det är så sällan som hon blir RB numera och då också så korta stunder. Jag blir inte heller orolig då jag vet vad jag ska göra och att det hjälper, så det är bara att vänta ut henne.

Imorgon får det bli lite mera träning med Chevalen igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar