fredag 11 maj 2012

Progress/Success tavla

Nu har jag satt upp min "Progress/Success" tavla i stallet. Det är audition övningar som jag har skrivit ut från Parelli connect och där jag kan bocka av allt vi gjort så att vi int stannar och fastnar på sånt som vi redan kan. Jag bockar av bara det som jag tycker att vi verkligen kan och inte sånt som vi gjort bara nån gång. Sen har jag skrivit ut all övningar från level 1-4 och gjort små kort som jag använder när fantasin sviker och som jag också  bockar av när vi väl kan de. Min tanke är att denna tavla ska växa allt eftersom, och här ska det sättas upp allt som är bra att komma ihåg.

Igår var det ingen bra dag i stallet, jag åkte uti regnet och tänkte att det blir perfekt dag för inomhus träning. Men när jag väl kom till stallet så började jag med att slå igen bildörren i ansiktet på mig själv. Där snackar vi om bedrift, ska det var så ska det vara redigt. Efter stt jag hade återhämtat mig, så tog jag in hästarna och återgick till min plan. Jag riggade upp min kamera och tänkte filma hur Chevalen numera tränsar sig själv, då det gick så himla bra dagen innan, men inte. Han ville bara inte, jag mistänker att det kan ha att göra med att jag började öva lite på contact igår. Så fort jag tog i bettringarna så viftade han med huvudet och ville inte riktigt ta kontact. Vi fortsatte tills det gick bättre och bättre och avslutade när det gick bra. Vi var faktiskt i hagen och han hade alla möjligheter att bara gå sin väg, men han ville hålla på :)

Sen var det Ektas tur och hon är fortfarande inte lika övertyggad om det här med bett, men det gick också bättre och bättre och till slut tog hon bettet och jag kunde tränsa henne flera gånger. Får väl se hur det går idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar