torsdag 3 maj 2012

Puh!

Då var båda kusarna verkade, detta eviga slit och släp och blåser i händerna. Nu är det bara Frodis tur, vilket får blir imorgon, får vi hoppas att han inte har vuxit lika mycket som sist och att han är lite mera samarbetsvillig :) Sen kan jag åter igen fokusera på ridning och lekar. Red båda kusarna i tisdags, vilket gick jättebra. Chevalen rider jag bara med barbackapaden. Vi gjorde lite flytta framdel, flytta bakdel, böja hals, åttan, backa med 9-step. Försökte samma sak med Ekta, dock med den bomlösa sadeln på, men hon har jätte svårt att böja halsen åt höger. Åt vänster överböjer hon sig och när jag bad om höger då höll hon på att bli förbannad, vet inte riktigt om det blev en bockning eller om hon bara sparkade med bakbenet mot magen för att jaga bort det som bet henne. Min snedhet som gör det inte heller lättere för henne, men min kiropraktor lyckas inte rätta till det. Vet inte riktigt hur jag ska komma tillrätta med det. Jag känner själv hur jättestel jag är när jag försöker lägga handen på bakdelen, åt vänster inga problem, men åt höger så kommer jag typ lite mer än halvvägs. Jag gillar inte heller den sadeln som jag har till henne, den känns knölig och som om jag sitter högt ovanpå henne, vilket i sin tur gör att jag spänner överskänkeln. Grålle (katten) kom som vanligt och skrämde oss, Ekta hoppade till, men eftersom jag visste att det skulle komma så blev jag inte rädd i alla fall. Vi gjorde också åttan sen ville jag inte plåga henne mer med min kropp och sadeln, så vi avslutade när det gick bra. Nästa gång blir det att prova barbacke padden på henne :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar