onsdag 9 maj 2012

Framstegs tänkande

I lördags och måndags var det åter "Joanna-träning" på schemat. Lika roligt och givande som vanligt. I lördags var jag tyvärr meag trött då jag hade mockat vår hage hela dan, plus att det blåste enormt mycket hela dan. Jag hatar blåst, jag blir precis som urblåst i hela huvudet, kan inte tänka eller ta in något. Kände mig jätte dum gentemot Joanna, men hon verkade ha överseende med det. Jag kom dock till en del självinsikt igen vilket gör att det blir lättare att fokusera och tänka framåt nu. Jag har satt upp en stor "progress" tavla i stallet nu, där jag har bockat av vad vi har gjort och kan ta tag i nya övningar hela tiden. Min förhoppning är att det ska hjälpa mig med att gå vidare och vara lite mera fantasirik. I måndags var det en bättre dag, jag var mycket mera med, vilket märktes tydligt på de resultat och respons som jag fick från hästarna. Det blev också en del barbacke ridning och nu har vi också avancerat till nästa gångart, trav :) Det var faktiskt första gången som jag har travat barbacka och jag satt faktiskt kvar. Nu har jag 6 veckor på mig att gå vidare och ta nästa steg och börja galoppera igen, vilket jag inte har gjort de senaste 5 åren. Det ska bli härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar