tisdag 15 maj 2012

Nu händer det...

...lite av varje på en gång. Idag kom Axel ut och tittade på hur vi ska kunna göra min ridbana bättre och större. Hoppas verkligen att min plånbok håller för detta projekt. Får jag som jag vill så kommer det att bli hur bra som helst eller i alla fall bättre. Lite mera plats att vara på. Som Axels pappa sa, alla hobby kostar ju. Sen lekte jag med båda kusarna. Med Chevalen blev det lite sideways, lite squeeze mellan 2 tunnor och så avslutade vi det med lite barbacke ridning i skritt och trav, gjorde även lite sideways uppsuttet, eller rätta sagt han bjöd på det själv så, varsågod :) Ingen blir gladare än jag :) Sen var det Ektas tur. Hon var lite spänd så hon fick röra på sig lite, det blev lite åtta i både skritt, trav och lite galopp. Hon gjorde jätte bra ifrån sig i trav. Sen gjorde vi lite circling, lite squeeze mellan tunnor. Tanken var att jag skulle ha suttit på henne också men hon kändes för spänd för det idag.

Igår lekte jag lite med hästarna lösa i hagen. testade lite helicopter med sticken medans Ekta och Cheval betade och båda stod helt stilla, och så körde vi lite friendly med sticken i alla zoner och det berörde de inte heller. Sen gjorde vi också några steg "lead by leg" vilket också var rena barnleken för de.
Men gud vad det är lätt att stanna på det man redan kan och det är så svårt att göra framsteg, men det kändes som att vi gjorde ett litet framsteg idag med Ekta då hennes åttor var så fina plus att hon börjad bjuda även på lite galopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar