fredag 2 december 2011

Äntligen lek dags!

Äntligen har vi kunnat leka igen. Det har varit jätteblåsigt sen stormen natten till måndan. Vi försökte leka lite i tisdags, men det gick ju som det gick. Sen var Chevalen lite dålig några dagar. Det har varit nåt skumt med magen, jag misstänker att han har gått och spänt sig och stressat så sen stormen och inte kunnat slappna av så det satte sig i magen. Han har också varit jättetrött. Igår la han sig ner t o m när Ekta hade gått iväg och Tryggve stod och åt. Han lägger sig inte gärna och sover, han måste ha koll, men igår var han helt slut, lille plutt. Så hade han också slagit i ögat och det var såååååååååå synd om han. Ledsnare häst fick man faktisk leta efter. Lille gubben. Men idag hade han äntligen piggat på sig, och var mer sig själv igen. Vi var ute i corallen och lekte lite liberty då vi inte hade någon lång lina torr. Han fick göra lite touch it, och sparka boll och så lite stick to me. Sen fick han också gå över och stanna över en bom. Sen fick han göra lite som han själv ville vilket fick honom på bättre humör också ;-) Tog lite bilder på när han sparkade på bollen, men resultatet blev tyvärr inte det bästa.


Så fick även Ekta röra på sig lite, det var lite av varje. Touch it funkar jättebra, åttan fick vi till slut att funka, men det är nåt jag gör galet, jag blir tokig på mig själv. Hon var ganska loj och lyssnade inte så bra, gjorde lite som hon själv ville och var faktiskt väldig left brain. Ska sätta mig och titta på lite DVD:er och se om jag kommer på vad det är jag gör galet. Tja, det gick som det gick men vi kom ut och rörde på oss i all fall, så jag är nöjd i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar