tisdag 13 december 2011

Trött och deppig :(

Ja, det är inte så mycket att säga än att jag är jättetrött på allt just nu. Jag tröstar mig dock med att december är snart över och vi kommer att gå mot ljusare tider. Jag får också glädja mig med att jag har faktiskt kämpat och jobbat med hästarna i ur och skur i höst, trots mörker och blåst och trötthet. Den senaste veckan har dock blivit sönderhackad totalt och det har inte funnits någon ork över till att träna, eller ens skriva här på bloggen. I måndags och tisdags var vår toppen tränare Joanna hos oss och gav oss lite nya utmaningar och idéer att jobba med. I onsdags var kiropraktor hos mig och knäckte mig till rätta, vilket resulterade i att jag var yr och illamående hela den dan så det fanns ingen möjlighet att ta hand om kusarna överhuvudtaget, de fick bara det nödvändigaste sen var det att åka hem och lägga sig. I torsdags var jag fortfarande dålig, men jag försökte i alla fall göra klart chevals hovar. I fredags var det dags för oväder igen det snöade och regnade och blåste på tvären upp mot 17m/s, så jag åkte upp och tog in hästarna så att de skulle få torka, tänkte att jag skulle ta ut de sen framåt 10 tiden på kvällen. När jag kom upp så var Chevalen totalt deckad. Det är jätteovanligt honom att ligga och verkligen sova, så han reste sig inte ens upp när jag kom, vilket givetvisst gjorde mig lite nojjig igen. Först vid 22:30 reste han sig upp och såg jättetrött ut och undrade vad jag stökade med. I och med att det fortfarande var skitväder ute så fick hästarna faktiskt var inne den natten, det händer inte ofta, men när de var så trötta så var det lugnast så för de. Lördag morgon var jag ute vid 7 hos de och då såg de mer pigga ut. De fick sin frukost sen fick de gå ut. Den dan fick det bli lite aktiviteter hemma i form av städning och tvätt, ytterligare ett måste som man inte kommer ifrån. På kvällen försökte jag göra färdigt Chevals hovar igen, men han ville inte. I brist på ork så fick det var, jag ville inte bråka med han, med tanke på hans kännslomässiga tillstånd ;) I söndags var det ett ytterligare måste, kalas för 3 åriga systerdotter och inköp av julklappar till alla barnen. Yieepiiee, eller inte. Fick en skum huvudvärk, vilken resulterade i att jag heltplötsligt såg jättekonstigt med ena ögat och till slut såg jag inte nåt med det i sidled, en form av tunnelseende. Skumt, blev lite rädd, men det släppte sen. Efter kalaset var det ut till stallet och där möttes man av ytterligare måsten, saker som gick sönder när ovädret passerade, så det var bara att laga på, vilket resulterade i ingen direkt träning med hästarna. Försökte igen att göra färdigt chevals hovar, men surare häst får man leta efter, blir galen på hans dåliga humör, eller mitt som han återspeglar. Igår var det dags att verka Ekta igen, det blir bättre och bättre för varje gång, nu har jag fått ner henne ytterligare i trakten vilket såg riktigt bra ut och hon traskade på i morse som ingenting. Så håll tummarna där ute och jag fortsätter att kämpa på. Idag kanke jag kommer kunna göra klart Chevalens fötter, någon träning verkar det inte bli av, det har börjat blåsa rätt kraftigt nu och skulle bli ännu värre framåt kvällen. Vi får väl se vad det blir av den här dagen. Puh. Jag har också tagit ett lite trist beslut, jag ska lägga ner mitt företag. Det finns inte utrymme för det just nu, jag kan inte både jobba heltid och hålla på att jobba med andras hästar, samtidigt som jag vill hinna med mina egna och min familj. Kroppen säger ifrån också så det får väl bli så helt enkelt. Så trist, deppigt och mörkt är det just nu. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar