måndag 5 december 2011

Snurrigt värre

Det är inte lätt att vara RBI som människa, trög är bara förnamnet på hur man är. Att göra flera saker samtidigt är totalt omöjligt känns det som. Dagens lektion gick mest ut på att trassla in sig i repet, fastna med sticken i vanten, fastna med sticken i underlaget då den frös fast, trassla in sig med sticken i staketet. Ser ni det framför er? Att snälla Joanna kunde hålla sig för skratt är ett under :) Tusen tack för alla käft smällar som är bara så korrekta och för att du fick mig jobba och fokusera. Ja att göra flera saker samtidigt är verkligen inte min grej :) och matcha hästens energi är inte heller min starka sida. Det där med hästar är kanske inte min grej helt enkelt ;) Där emot är jag jättebra på att bli så liten och osynlig som möjligt, blunda och hoppas på att allt har löst sig när jag tittar upp igen. Grrrr så arg jag blir på mig själv. Ja som ni kanske förstår så gick dagens lektion ut på att fokusera på uppgiften, matcha hästens energi, få dennes uppmärksamhet, göra det som krävs varken mer eller mindre. Ja och det gick ju skapligt, med tanke på att det blåste rätt så bra och så var det förmodligen något djur som rörde sig i hagarna (eller spöken i hennes huvud) så fick jag henne att inte flippa ur fullständigt och bli rädd. Hon var pigg och framåt, men inte rädd, mest nyfiken på vad som hände runt omkring och frustrerad på att hon fick fokusera på mig och det vi gjorde stället för att gå titta på det andra. Men att sticken frös fast i backen måste ändå tyda på att jag inte viftar med det i tid och otid i alla fall ;) Jag kanske ska tillägga att det var minusgrader ute också ;) Ja det kanske blir hästfolk av oss med nån gång. Sen var det Chevalens tur som inte är sig själv riktigt. Vi tog en promenad för att han skulle få gå någonstans, vilket han tycker är roligt. Vi körde lite stick to me från zon 4 och 5 vilket gick jättebra. Vi skrittade och travade fram och tillbaka på vägen och lite på gärdet då månen lyste upp den så fint för oss. Han hade i alla fall öronen framåt hela tiden och gick på hel tiden utan någonting. Vi höll på bara en halvtimme men han fick i alla fall röra på sig för lille magens skull. Han är lite spänd och uppdragen i buken och tarm ljuden är lite svaga, men han äter och dricker kissar och bajsar så vi får hålla tummisarna för att det släpper snart. Får fortsätta att ha lite extra koll på han. Nu blir det till att dejta kudden. Natti natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar