söndag 6 november 2011

Ännu mera strul

Grrrr, hatar när det inte blir som en har tänkt sig. Usch, allt blev bara fel och strulade när jag var ute i stallet idag. Det började med att jag fick "sanera" i vindskyddet, då det var hur mycket skit som helst där inne. Hästarna kan inte ha gjort annat sen igår än stått där inne och skitit. När jag väl var klar med det efter ca 6 kärror med skit, så skulle jag sätta upp hästarnas saltsten, jaha då ska man börja leta eter verktyg, som aldrig kan ligga där de ska, ordning och reda vad är det. Sen skulle jag byta vatten och då skulle givetvisst slanghelvetet stöka men en också, halva ladogården blev nersprutat med vatten, kul, eller inte. Efter det var det dags att göra rent foderhäcken också, men då räckte inte slangen givetvist, leta. leta och leta igen efter en slang skarv som brukar ligga på ett ställe, men nej då inte idag, nu hade den också fått fötter. GRRRRRRRRR. Efter 5 timmars slit och släp så tappade jag humöret, lusten och motivationen fullständigt till att hålla på med hästarna och sur som en bi åkte jag hem. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar