torsdag 24 november 2011

Det gäller att alltid ha en reserv plan

Blev så glad idgag (onsdag) när jag kom till stallet. Ekta var hur glad som helst, jag fick komma in i boxen utan problem och fixa med henne utan att hon lämnade mig. Var lite rädd för att hon skulle vara lite mera avvaktande efter tandläkar besöket men inte :) Tänkte att det var en bra dag för att börja öva med lite sadel och började att visa henne den lite förts. Hon fick kolla på gerjorna först, nosa och sen kollade jag vad hon sa om den när jag närmade mig henne med den. Så fort den komm över henne, så blev hon spänd och höjde huvudet, men gav sig så småningom. Sen var det att öva på sadel på och sadel av då hon spände sig när den kom på henne, men till slut gick det bra även det. Sen var det tanken att gå bort till corallen och jobba lite på övergångar, men det var nåt som inte stämde redan i gången i stallet, hon spände sig och så fick vi öva på det. Till slut kom vi ut på stallplan gjorde lite stick to me och gick tillbaka och avslutade det hela.

Sen var det Chevalens tur, trodde jag. i och med att det tog sån tid med Ekta så tänkte jag att jag tränar lite på bettet, men inte. Han vägrade umgås med mig överhuvudtaget. Sur som ättika var han och t o m markerade med bakbenet, vilket han aldrig har gjort tidigare. Till slut tänkte jag att jag bara sitter hos honom helt kravlöst men han ville inte veta av mig i alla fall. Hoppas innerligen på att det har med tandläkarbesöket att göra, får väl se idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar