måndag 14 november 2011

Då var det den 13:e igen, suck

Onda ting kommer alltid 3. Först ville inte gubben hjälpa mig med belysningen i paddocken, sen började Ekta bli hängning igen och sen visade det sig att den nya eluppvärmda badkaret läckte vatten. Suck. Idag såg jag tyvärr att Ekta inte hade piggat på sig, tvärt om är det nog tyvärr en ny böld på väg. För att inte deppa ihop tog jag tag i belysningen och satte upp lampan vid paddocken. Själv är bästa dräng. Det blev skit bra och i alla fall en ond sak ur världen. Pysslade sen om Ekta ytterligare, stoppade i henne lite extra magnesium och såg till att hon fick i sig extra alger. Hoppas att det gör susen som sist. Ville inte stoppa i henne någon mera butta än, får avvakta och se imorgon. Har bett några böner till farbror gud och hoppas att han lysnnar på mig även den här gången, så att vi kan fortsätta att träna nu när vi har kommit igång så fint. Imorgon får jag ta tag i bakdareproblematiken och hoppas att det löser sig även det. Det börjar ju trots allt frysa på nu allt oftare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar