tisdag 29 november 2011

Jag blir så lack på mig själv :(

Usch, allt är emot mig idag! Sur och grinig, en förbannad PMS kärring är vad jag är. Lika bra att jag lägger ner alltihop, för jag vet ändå inte vad jag pysslar med. Att hästarna står ut med mig överhuvudtaget är ett under :( Att jag aldrig lär mig, jag ska inte hålla på med hästarna när jag är på det humöret. Fast jag ville så gärna ändå då jag inte har hållt på i corrallen på flera dagar. Behöver jag berätta hur det gick? Knappast eller hur. Ett brunstigt sto i ena änden på snöret och i den andra en PMS tant, lyckad kombination, eller inte. Visst hon var jätte duktig, brusade inte upp en gång, men var totalt ofokuserad och okoncentrerad och struntade blankt i vad jag bad henne om, gjorde lite som hon själv tyckte, lyssnade lite med ena örat ibland. På tillbaka vägen gjorde vi stick to me vilket gick dock väldigt bra, och touch it på konerna var inte heller några problem. Med tanke på vilka förutsättningar jag gav henne så är jag jättenöjd och tacksam för att hon överhuvudtagen ville vara i min närhet. Sen var det Chevalens tur också, givetvist, har man sabbat den ena så måste man sabba den andra med ju. Han skrämde dock livet ur mig, när jag skulle ta honom i boxen vilket inte var något problem med, så kände jag att han luktade illa ur munnen och näsborrarna. Samma hemska lukt som på min vänninas häst när den hade värsta koliken. Fast han såg pig ut och hade ätit och druckit. Jag kände på magen och den var spänd och han kickade mot mig flera gånger när jag försökte massera magen på han. Jaha tänkte jag då ska vi ut och röra på oss i vilket fall som helst, så det var bara att gå ut och gå. Han var också lika okoncentrerad och ofokuserad och loj som Ekta. Jag är dock som sagt jättetacksam för att han också ville vara i min närhet. Tillbaka i stallet så åt han igen och drack, hade tarmjud och fes, tyckte dock inte om när jag pillade under magen. Han såg dock pigg ut så jag tror att det släpte. Den hämska lukten var också borta. Skumt. När jag släppte ut hästerna sen så ville de bara vara hos mig i alla fall fast jag hade betett mig som en idiot. Hoppas att de vill umgås med mig imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar