söndag 6 november 2011

Strul

Igår höll vi på med lyse till corallen, vi förberedde så fint i fredags med att gräva och sätta dit stolpen och det flöt bara på. Igår skulle däremot allt krångla och tillslut blev det ingen lampa uppsatt, får väl se om tid och ork räcker till för att sätta upp den idag. Sen skulle jag träna med kusarna och Ekta kom fram först och ville leka. Det började jättebra, hon var lugn och avslappnad och så började vi med åttan och det började också jättebra, sen började jag göra mina fel. Man ser så tydligt att jag bara förvirrar henne, hon frågar och frågar och till slut börjar hon tveka för att tillsist stanna och vägra. Fast jag har nog kommit på vad jag gör för fel, ska testa idag och se om det går bättre. Sen var det Chevallens tur och han ville inte alls. Började med att jag fick gå och hämta honom, sen strulade sadeln som återigen ligger som en kratta och stör honom, så det blev ingen galopp och i och med att sadeln låg som en kratta, så fick jag heller inte till sitsen och då gav jag upp. Jag försöker dock påminna mig hela tiden om att jag ska vara jätte nöjd. Jag har trots allt kommit igån med kusarna nu och de har faktiskt fått jobba alla dagar förutom i fredags den här veckan, men när det blir så här så känns det som om allt är emot en. Det är inte svårt alls att tappa motivationen, men fan heller. Idag ska jag börja med att verka Chevallen då det är hög tid för det, sen ska jag prova om den andra sadeln ligger bättre, och sen blir det Ektas tur, så får vi se om jag har knäckt vad felet är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar